Αναζήτηση
Dioikitikes Ypiresies
Location: https://login.thessaloniki.gr/pls/orasso/orasso.wwsso_app_admin.ls_login?site2pstoretoken=v1.2~BE3349C9~58A14D7D6D7FBEF9D6B3BDB8E3694CFAF09D02BFAF69B5BB9C39490FFCBF4EAAEA5DAE4EB40A4DC9BA4FE19BCE02D0214017B8DA8A74450558CB28BD152B3504AE0605424FBBA48A403EACB94ADD0463650A4076B1B313AB89BDFF60F4633F137E1A75BD93D02EC1751D16733AFB25D6D6D3CCAE58151155BCF44DC87D45DEF100125A468C239E40CE2C70A1DF36C7E79C90E6B430CF0E39D5E954FAF1D40F2A5CBBA8441342554A02707277EBE6CAE0C64A9B4443C5EB51681D8C3C7B3D3E6404F8ACC95248BD821D0B2F4176A2C76D08A4FA7AA19AADC9A2F70B9A30AE0BA8B41F6B6B27B444E4
Διοίκηση Δημοτικές Επιχειρήσεις
 
Mediterranea 18 - 18η Biennale Νέων Δημιουργών
Ανοιχτή πρόσκληση υποβολής υποψηφιοτήτων,μέχρι 20 Ιανουαρίου, για συμμετοχή για τη διοργάνωση της 18ης Biennale των νέων δημιουργών Ευρώπης και Μεσογείου – Mediterranea 18, ένα διεθνές πολύ-τομεακό καλλιτεχνικό γεγονός, που θα φιλοξενηθεί στα Τίρανα και το Δυρράχιο, από τις 4 μέχρι και τις 9 Μαΐου 2017 και θα φέρει κοντά 230 καλλιτέχνες από την Ευρώπη και την άλλη πλευρά της Μεσογείου

Η Διεθνής Ένωση BJCEM-Biennale des jeunes créateurs de l’Europe et de la Méditerranée και το Υπουργείο Πολιτισμού της Δημοκρατίας της Αλβανίας ανακοινώνουν τη συνεργασία τους για τη διοργάνωση της 18ης Biennale των νέων δημιουργών Ευρώπης και Μεσογείου – Mediterranea 18, ένα διεθνές πολύ-τομεακό καλλιτεχνικό γεγονός, που θα φιλοξενηθεί στα Τίρανα και το Δυρράχιο, από τις 4 μέχρι και τις 9 Μαΐου 2017 και θα φέρει κοντά 230 καλλιτέχνες από την Ευρώπη και την άλλη πλευρά της Μεσογείου.

Ο θεσμός της Biennale ξεκίνησε το 1985, φιλοξενείται κάθε δύο χρόνια σε διαφορετικές πόλεις της Ευρω-Μεσογειακής λεκάνης και εστιάζει σε νέους καλλιτέχνες και δημιουργούς.
Η BJCEM είναι ένα διεθνές δίκτυο, μοναδικό στον Ευρω-Μεσογειακό χώρο, με περισσότερα από 60 μέλη και εταίρους από χώρες της Ευρώπης, της Βόρειας Αφρικής και της Μέσης Ανατολής, χάρη στην υποστήριξη των οποίων καθίσταται δυνατή ανελλιπώς η διοργάνωση της Biennale που εξασφαλίζει τη συμμετοχή νέων καλλιτεχνών από τις περιοχές που εκπροσωπούν.

Στους στόχους-προτεραιότητες της BJCEM είναι να δώσει σε νέους καλλιτέχνες ευκαιρίες που διευκολύνουν και προωθούν την κινητικότητά τους στο διεθνές επίπεδο, την ανταλλαγή ιδεών, την αλληλο-κατανόηση, το διαπολιτισμικό διάλογο, τη συνεργασία, την εκπαίδευση και την κατάρτιση.

Η Ένωση υποστηρίζει και αναδεικνύει την καλλιτεχνική δημιουργία και δημιουργικότητα και φέρνει τους νέους δημιουργούς σε επαφή με τις τοπικές, εθνικές και διεθνείς πραγματικότητες στους τομείς του Πολιτισμού και της Τέχνης, συμβάλλοντας έτσι στην προσωπική και επαγγελματική τους εξέλιξη.

Η BJCEM λειτουργεί με την έμπρακτη πεποίθηση και πίστη στην κορυφαία σπουδαιότητα του ρόλου της Τέχνης και του Πολιτισμού στην κοινωνία, καθώς και στη συμβολή της στη γνωριμία και ανάδειξη των αξιών που φέρνουν οι διάφορες κουλτούρες του Ευρωπαϊκού και ευρύτερου Ευρω-Mεσογειακού χώρου, μέσα από τις οποίες οι νέοι δημιουργοί εμπλουτίζουν τις δικές τους κουλτούρες και πραγματικότητες.
Η Τέχνη είναι ένα σπουδαίο εργαλείο που μπορεί να ξεπεράσει σύνορα, διαφορές και συγκρούσεις, ενώ δεν απαιτεί τη χρήση μιας κοινής γλώσσας, αφού η ίδια η Τέχνη στηρίζεται σε έναν οικείο διεθνή κώδικα επικοινωνίας και διαλόγου.


Η υποβολή φακέλων δεν απαιτεί κόστος και η πρόσκληση είναι ανοιχτή σε όλους τους νέους δημιουργούς, ανεξάρτητα από φύλο, θρησκεία, κοινωνικές ή πολιτικές συμπεριφορές και στάσεις.

Καλλιτέχνες που έχουν επιλεγεί και έχουν συμμετάσχει σε δύο προηγούμενες Biennale, δεν μπορούν να υποβάλουν υποψηφιότητα.

Προτεραιότητα δίνεται σε νέους καλλιτέχνες που δεν έχουν εμπειρία συμμετοχής τους σε προηγούμενη biennale.

Η επιλογή των καλλιτεχνών θα γίνει από εθνικές επιτροπές που συστήνονται με ευθύνη των μελών της Ένωσης, με τη συνεργασία του καλλιτεχνικού διευθυντή της 18ης Biennale και της ομάδας των επιμελητών για κάθε τομέα Τέχνης.

Οι καλλιτέχνες που θα επιλεγούν θα φιλοξενηθούν στα Τίρανα και το Δυρράχιο από τις 4 μέχρι και τις 9 Μαΐου 2017.
Στη διάρκεια αυτών των ημερών, θα έχουν την ευκαιρία να εκθέσουν τα έργα τους και να παρουσιάσουν τη δουλειά τους σε συγκεκριμένους χώρους στις δύο πόλεις, που έχουν επιλεγεί από τους διοργανωτές.
Οι εκθέσεις θα παραμείνουν ανοιχτές στο κοινό μέχρι τις 28 Μαΐου 2017.

Η προθεσμία  κατάθεσης φακέλων υποψηφιότητας για επιλογή λήγει τα μεσάνυχτα της 15ης Ιανουαρίου 2017

ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΦΑΚΕΛΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΑΣ έως τις 20 Ιανουαρίου 2017

Η πρόσκληση απευθύνεται σε όλες και όλους τους δημιουργικούς-εικαστικούς καλλιτέχνες (creative - visual artists), κινηματογραφιστές (filmmakers), συγγραφείς/λογοτέχνες (writers/poets), καλλιτέχνες παραστατικών τεχνών (performers), μουσικούς (musicians) και σχεδιαστές (designers) από 18 μέχρι 34 ετών (να έχουν γεννηθεί μετά την 1η Ιανουαρίου 1982).

Τα ονόματα των καλλιτεχνών που θα επιλεγούν θα ανακοινωθούν στους ιστότοπους του κάθε μέλους της Ένωσης, καθώς και στον ιστότοπο της BJCEM www.bjcem.org

Εισαγωγικό κείμενο του καλλιτεχνικού διευθυντή της 18ης Biennale
Driant Zeneli


ΓΕΝΙΚΟ ΘΕΜΑ 18ης BIENNALE
Ιστορία + Σύγκρουση + Όνειρο + Αποτυχία = ΣΠΙΤΙ
(History + Conflict + Dream + Failure = HOME)
 

Πόσος χρόνος χρειάζεται για να μετρήσουμε τα στοιχεία που απαρτίζουν αυτό που ονομάζουμε «σπίτι»; Και, πόσος χρόνος χρειάζεται για να αναγνωρίσουμε τα στοιχεία που μπορούν να το καταστρέψουν;
Το «σπίτι» της επόμενης Mediterranea 18 Young Artists Biennale θα στηρίζεται σε τέσσερα βασικά στοιχεία:
 

1. Στην Ιστορία, που περιλαμβάνει το αρχείο των προσωπικών ιστοριών που δεν γνωρίζουμε και οι οποίες έχουν καταγραφεί ή έχουν ξεχαστεί.
2. Στη Σύγκρουση, για να λαβαίνουμε υπόψη τον τρόπο με τον οποίο μοιραζόμαστε τα σπίτια.
3. Στο Όνειρο, ιδωμένο ως project-σπίτι, ως ένα θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα για ελεύθερη επιλογή του πραγματικού ή φανταστικού μας σπιτιού.
4. Στην Αποτυχία, σαν μια εσωτερική αντίσταση στις διάφορες προσπάθειες, η οποία μετασχηματίζεται από τη διαδικασία αναζήτησης του σπιτιού των ονείρων μας.

Η Mediterranea 18, η Biennale των νέων καλλιτεχνών, θα φιλοξενηθεί για πρώτη φορά στην Αλβανία, στα Τίρανα και το Δυρράχιο. Θα φιλοξενηθεί σε μία χώρα που καθορίζεται από την επιβολή της απομόνωσης κατά το παρελθόν και της ραγδαίας μετάβασης από τον κομμουνισμό στον καπιταλισμό μέσα σε 25 χρόνια.
 

Η 18η Biennale θα εστιάσει σε ένα στοιχείο, το οποίο, σήμερα, περισσότερο από κάθε άλλη περίοδο, διατρέχει κίνδυνο εξ αιτίας των πολιτικών στις σύγχρονες κοινωνίες μας.
Σε μία γεωπολιτική περιοχή όπου η ιστορία, οι συγκρούσεις, το όνειρο και η αποτυχία είναι οι οδηγοί στα θολά νερά της καθημερινότητας, το σπίτι γίνεται άμεση ανάγκη, η οποία θα πρέπει να αναθεωρηθεί τεχνικά και να επανα-προσδιοριστεί συλλογικά.
 

Η έννοια «σπίτι» διασκορπίζεται σε κομμάτια, ενώ η ταχύτητα της τεχνολογίας και η αυξανόμενη πολυπλοκότητα των πολιτικών, κοινωνικών και οικονομικών δομών αποκαλύπτουν σύνορα που για αρκετό διάστημα παρέμεναν αόρατα.
Σήμερα, περισσότερο παρά ποτέ, πρέπει να ξανασυζητήσουμε γι’ αυτά τα σύνορα. Ίσως, γιατί στο σύγχρονο «μετα-πολιτισμικό ανθρωπισμό», η πρόκληση για την Τέχνη εδράζεται στην ανάγκη αποκατάστασης της άνεσης σε σχέση με το τι και πού είναι το «σπίτι», αλλά και με το γιατί και με το πώς το θέλουμε.
 

Η Τέχνη μπορεί να βλέπει το σπίτι μάλλον ως διαδικασία παρά ως απλή κατάσταση, η οποία φιλοξενεί χιλιάδες στοιχεία, μέσα από τα οποία ο εαυτός δεν χάνεται ούτε βρίσκεται, αλλά που εξελίσσεται μέσα από έναν διαρκή μετασχηματισμό.
Στον αγώνα για αναζήτηση της ασφάλειας θα πρέπει να ρισκάρουμε και να ξεκινήσουμε έναν διάλογο ανάμεσα στα «σπίτια», είτε αυτά είναι φυσικά, είτε εικονικά, πνευματικά ή φανταστικά.
Φιλοδοξία της Mediterranea 18 είναι να παρουσιάσει την Τέχνη που προκαλεί τις παλιές, τις σύγχρονες και τις μελλοντικές ερμηνείες του όρου «σπίτι». Εδώ, η Τέχνη δεν θα στοχεύει απλώς στην κριτική ή την πρόκληση, αλλά στην ανακύκλωση (αντί για την «πρόταση») νέων εναλλακτικών. Έτσι, θα βρει το δικό της «σπίτι» μέσα από τα λάθη κατά τη διαδικασία, μέσα από τον χρόνο αναμονής για την επανόρθωση, μέσα από την ανασφάλεια της δοκιμής.
(Driant Zeneli (Αλβανία) – Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Mediterranea 18)

2. ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΣΚΟΠΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΜΕΛΗΤΩΝ ΤΗΣ 18ης BIENNALE ΑΝΑ ΤΟΜΕΑ ΤΕΧΝΗΣ
Οπτικές Τέχνες
Σκεπτικό της Maja Ćirić, επιμελήτριας του τομέα visual arts στη Mediterranea 18

Οι συγκρούσεις, οι κρίσεις και τα φαινόμενα καταπίεσης, πραγματικότητες παρούσες διαχρονικά στο κοινωνικό γίγνεσθαι, είναι ώρα να επαναπροσδιοριστούν, για να μπορέσουμε να ξανα-ορίσουμε το φανταστικό.
Για παράδειγμα, η για μεγάλο χρονικό διάστημα αντίληψη για τη Μέση Ανατολή ως oriental, η οποία χαρακτηρίζεται από μία πραγματικότητα που τείνει προς το βίαιο, θα πρέπει να εκφραστεί εκ νέου, μέσα από νέα δεδομένα.
Το εύρος των ηλικιών των καλλιτεχνών της BJCEM συμπίπτει με τα ηλικιακά δημογραφικά στοιχεία στα οποία εστιάζει η διαφήμιση, με στόχο την εκμετάλλευσή τους για την υπερπαραγωγή υλικών αγαθών και, εν τέλει, την καλλιέργεια μιας κληρονομούμενης (αντιφατικής) οπτικής για τη συγκεκριμένη περιοχή.
Ωστόσο, οι περισσότεροι νέοι καλλιτέχνες, αποτελούν εκείνη την επισφαλή, νομαδική, αλλά ριζοσπαστική δύναμη της κοινωνίας, η οποία είναι ικανή να αντιμετωπίσει τις συγκρούσεις, την κρίση και την καταπίεση, αφού στηρίζεται στον μη συμβιβασμό.

Οι καιροί απαιτούν μία συντονισμένη καλλιτεχνική δράση που θα υποδείξει, με θάρρος και σαφήνεια, τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να ασχοληθούμε, απαλλαγμένοι από διχασμούς, με τις πολυπλοκότητες και διαφορετικότητες της Μεσογείου.
Το σπίτι, μέσα στον παρακμιακό κόσμο μας, μπορεί να είναι ένα καταφύγιο, μια έπαυλη ή ένας χώρος για το εγχώριο εργατικό δυναμικό, αλλά, όπως και νά ΄χει, είναι η μικρότερη μονάδα ισχύος στην κοινωνία, που απαιτεί ισορροπία. Είναι επίσης η σφαίρα της ζωτικότητας που πρέπει να αντιμετωπιστεί κατά τρόπο που να συνδέεται με την κριτική κατανόηση των σύγχρονων συνθηκών.
Οι καλλιτέχνες της 18ης biennale καλούνται να σκεφτούν εναλλακτικές συνθήκες καλλιτεχνικής παραγωγής και διανομής, που θα είναι σε θέση να ξαναζωντανέψουν τις έννοιες του ανήκειν και της εγγύτητας.
Η πρόσκληση είναι διάπλατα ανοιχτή σε μέσα που στηρίζονται στην εικόνα (ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, video, εγκαταστάσεις, ψηφιακή τέχνη), μέχρι μετα-εννοιολογικές και περιγραφικές πρακτικές (εγκατάσταση, δημοσιεύσεις, ήχος, παραστάσεις κλπ).

(Maja Ćirić (Σερβία) – Επιμελήτρια τομέα visual art στη Mediterranea 18)

Εφαρμοσμένες Τέχνες
Σκεπτικό της Jonida Turani, επιμελήτριας τομέα «applied arts» στη Mediterranea 18

Υπάρχει μια μακρά παράδοση για την εφήμερη κατοικία και την προσαρμοστικότητα στην περιοχή της Μεσογείου, η οποία, με το πέρασμα του χρόνου, επέτρεψε σε αυτά τα χαρακτηριστικά να αποτελέσουν αναπόσπαστο μέρος της ταυτότητάς της. Αντιπροσωπεύουν το σημείο συνάντησης βασικών λειτουργικών αναγκών με τη φιλοδοξία, συχνά ουτοπική, προς μια ακραία επιθυμία για ελευθερία και ευελιξία.
Αυτό το κατεπείγον θέμα, ένα θέμα έκτακτης ανάγκης, συνδέεται με την έννοια του σπιτιού, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο με τον οποίο η αίσθηση της αβεβαιότητας προσπαθεί να συνδεθεί με την επιθυμία για σταθερότητα. Η ανάγκη για αντίδραση στις ταχέως μεταβαλλόμενες καταστάσεις και επίμονες κοινωνικές συνθήκες, μπορεί να φέρει στην επιφάνεια διαφορετικές μορφές και στοιχεία της κατοικίας.
Ο στόχος αυτής της έκθεσης είναι να επανεξετάσει το νόημα αυτού που ονομάζουμε σπίτι στις μέρες μας, αυτά που χαρακτηρίζουμε ως ενδο-οικιακά στοιχεία και το πώς αξιολογούμε τη σημασία τους σε σχέση με το περιβάλλον.
Μια υποκειμενική ανάλυση της δημιουργίας του σπιτιού και των στοιχείων που το αποτελούν, σε αντίθεση με προκαθορισμένα/παραδοσιακά δεδομένα, μπορεί να οδηγήσει σε ένα ευρύ φάσμα ερμηνειών.
Ως εκ τούτου, με το να ψάχνουμε ανάμεσα στις ερμηνείες των εννοιών, στο προϋπάρχον ευρύτερο κοινωνικο-πολιτισμικό περιεχόμενο και τις προσωπικές ιστορίες – συγκρούσεις – όνειρα – αποτυχίες, μπορούμε να προσδιορίσουμε την αξία του σπιτιού μέσα από την απλή και μόνο αντίδραση σε απρόβλεπτες καταστάσεις.
Μέσα από τις εφαρμοσμένες τέχνες (αρχιτεκτονική, τέχνη του δρόμου και αστική παρέμβαση, οπτικό σχεδιασμό, ψηφιακές δημιουργίες), αυτή η έκθεση επιχειρεί να διερευνήσει πώς σύγχρονες πρακτικές θα μπορούσαν να αναμορφώσουν και να φανταστούν καινοτόμες μορφές του οικιακού χώρου, της κατοικίας και της προσαρμοστικότητας στην περιοχή της Μεσογείου, που υποστηρίζεται από μια ολοένα διευρυνόμενη παγκόσμια αγορά και καταιγιστικές κοινωνικές αλλαγές και μετασχηματισμούς.
Νέοι δημιουργοί, αρχιτέκτονες, σχεδιαστές και στοχαστές καλούνται να υποβάλουν μέχρι 3 projects, εφαρμογές, ψηφιακές δημιουργίες, σκίτσα ή ιδέες που αμφισβητούν την έννοια του σπιτιού και τα στοιχεία του.
Μετά από την επιλογή των καλλιτεχνών, ορισμένες από τις προτάσεις ίσως να πρέπει να αναπτυχθούν περαιτέρω και να εγκατασταθούν με τη μορφή δημόσιων παρεμβάσεων, σε συνεργασία με τους Δήμους των Τιράνων και του Δυρραχίου.
(Jonida Turani, “Beyond Entropy” (Ιταλία-Αλβανία) – επιμελήτρια τομέα «Applied Arts»
στη Mediterranea 18)

Κινηματογράφος
Σκεπτικό του Eroll Bilibani, επιμελητή του τομέα «Film» στη Mediterranea 18

Τα ίχνη των ταυτοτήτων της Μεσογείου, που χαράσσονται από την κινητικότητα των ανθρώπων και την ανταλλαγή των πολιτισμών, είναι βαθιά ριζωμένα στις πολλαπλές όψεις της Εστίας/του Σπιτιού, ως μωσαϊκού κοινωνιών και πολιτισμών που σμιλεύτηκε μέσα από διαχρονικές διαδικασίες μετασχηματισμών και αναμορφώσεων.
Μέσα από αυτές τις διαδικασίες, οι άνθρωποι χρησιμοποίησαν τον υλικό πολιτισμό και την κινητικότητα, προκειμένου να αποκτήσουν, να διατηρήσουν και να προσαρμόσουν, αν χρειαστεί, τη δική τους ταυτότητα, ιδιαίτερα σε μεταβατικές περιόδους ή περιόδους αλλαγών για τον πολιτισμό.
Ο υλικός πολιτισμός στο πλαίσιο της Εστίας/του Σπιτιού υφίσταται διαχρονικά μετασχηματισμούς πολύ-επίπεδης μορφής, συχνά αντιφατικούς, οι οποίοι και αποτελούν τα στοιχεία που διαμορφώνουν τις συλλογικές ταυτότητες στην περιοχή της Μεσογείου.
Η περιοχή της Μεσογείου, η οποία ιστορικά ήταν ένας χώρος φιλόξενος για την ανθρώπινη κινητικότητα και τις πολιτιστικές ανταλλαγές, σήμερα, δοκιμάζεται και προκαλείται, λόγω των πρόσφατων φαινομένων «συνοριοποίησης» και των πολιτικών κλειστών συνόρων.
Στη 18η Biennale, θέλουμε να παρουσιάσουμε ταινίες που διερευνούν πώς οι συγκρούσεις και η κινητικότητα, που τροφοδοτούνται από τις μεταβαλλόμενες οικονομικές, δημογραφικές, πολιτικές και κοινωνικές συνθήκες, έχουν επηρεάσει τον επαναπροσδιορισμό και μετασχηματισμό της έννοιας της Εστίας/του Σπιτιού.
Τα έργα θα πρέπει σκόπιμα να αφήνουν νοήματα και μηνύματα ανοικτά, προκειμένου να προκαλέσουν πρωτόγνωρα και συναρπαστικά ερωτήματα στο κοινό τους και, ενδεχομένως, να αναζητήσουν απαντήσεις σε προβληματισμούς που εκτίθενται μέσα από το έργο τους.
Νέοι κινηματογραφιστές και εικαστικοί καλλιτέχνες που πειραματίζονται, που διερευνούν και αμφισβητούν την έννοια του Σπιτιού μέσα από τη μυθοπλασία, τον πειραματισμό, το κινούμενο σχέδιο, το ντοκιμαντέρ, καθώς και όσοι δουλεύουν πάνω σε ταινίες που αγγίζουν πολλά διαφορετικά είδη ταινιών μικρού, μεσαίου ή κλασικού μήκους που ολοκληρώθηκαν μετά το Δεκέμβριο του 2013, καλούνται να καταθέσουν το φάκελο υποψηφιότητάς τους για συμμετοχή.
Αντίθετα, δεν λαμβάνονται υπόψη ταινίες που προωθούν το ρατσισμό, την ομοφοβία, ή οποιαδήποτε άλλη μορφή μισαλλοδοξίας, ή ταινίες που προωθούν την πορνογραφία.
(Eroll Bilibani ( Πρίζρεν, Κόσοβο), Διευθυντής DokuFest –
επιμελητής τομέα «Κινηματογράφος» στη Mediterranea 18)

Μουσική
Σκεπτικό των Alban Nimani και Rubin Beqo (Tulla Culture Center, Albania), επιμελητών του τομέα «Μουσική» στη Mediterranea 18

Βλέπουμε το Σπίτι όχι μόνο ως μια συγκεκριμένη τοποθεσία, αλλά ως μία μεγαλύτερη περιοχή των ταυτοτήτων και των ανθρώπινων εκφράσεων, ως εκ τούτου, στον τομέα της μουσικής θα ασχοληθούμε με το Σπίτι (Ιστορία, συγκρούσεις, όνειρο, αποτυχία) ως ατμόσφαιρα.
Με αυτό το σκεπτικό, θέλουμε μουσική που μας οδηγεί σε πραγματικά σπίτια, με πραγματικές ιστορίες και διακριτές πολιτισμικές γεύσεις, που μας κάνουν να σκεφτούμε το 'σπίτι' ως ένα απολύτως συγκεκριμένο χώρο.
Η παρούσα πρόσκληση καλωσορίζει μουσικά έργα που μπορούν να μας οδηγήσουν σε διαφορετικές ατμόσφαιρες «σπιτιού», από το παραδοσιακό (tribal) στο σπίτι των μακρινών αναμνήσεων και μυστικιστικών τελετουργικών, στη σύγχρονη άνεση των διαμερισμάτων που μοιραζόμαστε μέσα στις χαοτικές αστικές πραγματικότητες και σε όλα εκείνα τα στοιχεία που περιλαμβάνονται μέσα σε αυτές.
Καλωσορίζουμε παραστάσεις σε είδη της μουσικής World Music, Jazz, Fusion, Πειραματική και Electronica.
Η παρούσα πρόσκληση είναι ανοιχτή σε ομάδες, καθώς και σόλο παραστάσεις.

(Alban Nimani and Rubin Beqo (Αλβανία), Ιδρυτές/Διευθυντές Κέντρου Πολιτισμού Tulla –
Επιμελητές τομέα «Μουσική» στη Mediterranea 18)

Παραστάσεις
Σκεπτικό της Ema Andrea, επιμελήτριας τομέα Performance στη Mediterranea 18

….σπίτι? Το σπίτι είναι χτισμένο από το τελετουργικό, το σπίτι είναι εκεί όπου το τελετουργικό επηρεάζεται από την κοινωνική κουλτούρα και το παρελθόν, το σπίτι είναι εκεί όπου το τελετουργικό εξακολουθεί να μεγαλώνει. Σπίτι είναι ένα τελετουργικό του σώματος, της γλώσσας, των αναμνήσεων και των ονείρων.
Η Ευρώπη σήμερα είναι ένας χώρος όπου έρχονται και αναχωρούν σώματα που διασταυρώνονται μεταξύ τους και ενώνονται σε νέους τρόπους συμβίωσης ... . Η «Ευρώπη» είναι το 'σπίτι' που χάνει μορφή... μια σιλουέτα... ένα δίλημμα... μια σύγκρουση... μια σιωπή ... μια αναμονή..... Είναι αυτό που εμπνέει αναμνήσεις και τροφοδοτεί το μέλλον, είναι εκεί όπου οι λέξεις χτίζουν το αόρατο όριο για να βρουν απαντήσεις:
Πού θα βρει ειρήνη το σώμα και η ψυχή μου?
Σπίτι είναι ένα σημείο εκκίνησης, σπίτι είναι ένα σημείο άφιξης, ένα ταξίδι που δίνει ζωή στην καλλιτεχνική παράσταση.
Όλοι οι νέοι καλλιτέχνες προσκαλούνται να συμμετάσχουν σ’ αυτό το ταξίδι με σόλο παράσταση, θεατρική παράσταση, ποιητική απόδοση, ομαδική παράσταση, με δουλειά που βρίσκεται σε εξέλιξη, με πολύ-τομεακή παράσταση.
Όλοι οι καλλιτέχνες πρέπει να είναι έτοιμοι να δώσουν παράσταση και σε ανοιχτό χώρο, έξω από την «ασφαλή ζώνη», σε μη συμβατικά στάδια.

(Ema Andrea (Αλβανία) – επιμελήτρια τομέα « Performance» στη Mediterranea 18)

Λογοτεχνική Δημιουργία
Σκεπτικό της Maria Rosa Sossai (ALAgroup, Ρώμη), επιμελήτριας τομέα «Literary Creation» στη Mediterranea 18

Literary creation
Η Βουλή των Κοινοτήτων – Μικρο-Ουτοπίες ανάμεσα στην Τέχνη και την Εκπαίδευση

Είμαστε αντιμέτωποι με έναν συνεχώς μεταβαλλόμενο κόσμο, που βρίσκεται σε συνεχή μετασχηματισμό. Ειδικότερα, το ισχυρό γεωπολιτικό κίνητρο των εκπαιδευτικών και δημιουργικών πολιτικών της Ευρώπης συγχωνεύει την πρώην Ανατολή και την πρώην Δύση σε μια ενιαία παράδοση της γνώσης, σβήνοντας έτσι προ-υπάρχοντα μοντέλα δεκαετιών.
Η σημερινή ραγδαία εξάπλωση της παγκοσμιοποίησης προκαλεί «μιλιταντισμό» στην τέχνη, στη δημοκρατική μετάδοση της γνώσης, στις συνεργατικές πρακτικές και την εμπειρία της τέχνης ιδωμένης από τη σκοπιά της συλλογικής άποψης.
Ο δρόμος προς την κατεύθυνση μιας σειράς προσωπικών, δημιουργικών και αυτόνομων αλληλεπιδράσεων, απαλλαγμένων από τον έλεγχο των τεχνοκρατών, σημαίνει το μετασχηματισμό διαφορετικών μορφών τέχνης σε φορείς κοινωνικής αλλαγής, μέσα σε συστήματα που βρίσκονται σε εύθραυστη ισορροπία.
Όπως γράφει ο Ivan Illich στο βιβλίο του «Κοινωνία χωρίς σχολεία» (Deschooling Society) (1970), «η αποδόμηση επιταχύνεται όταν οι μη υλικές ανάγκες μετατρέπονται σε απαιτήσεις για απόκτηση αγαθών».
Έτσι, οι εμπειρίες θα πρέπει στη συνέχεια να ανακαλύψουν μη προβλέψιμους λόγους, ενώ οι απόψεις θα πρέπει να βρουν προσαρμοστικότητα και ευελιξία.
Visual artists, φωτογράφοι, καλλιτέχνες στον τομέα του ήχου, επιμελητές, ποιητές, παιδαγωγοί, εκπαιδευτικοί, μαθητές/φοιτητές και φιλόσοφοι καλούνται να παρουσιάσουν ποιήματα, λογοτεχνικά κείμενα, φιλοσοφικές πραγματείες, προγράμματα, εργαστήρια, ομαδικές ή ατομικές παραστάσεις, ολοκληρωμένα κομμάτια, ομαδική η ατομική γραφή και ανάγνωση, χορωδίες και οδηγίες. Καλούνται να συνοψίσουν μια αίσθηση ιδεαλισμού και να ακολουθήσουν νέους δρόμους στην προβληματική της εκπαίδευσης και της δημιουργικότητας, αψηφώντας τα όρια του γραφειοκρατικού πραγματισμού.
Κατά τη διάρκεια της Mediterranea 18, Νέοι Καλλιτέχνες της biennale και των βασικών της στοιχείων - Ιστορία, Σύγκρουση, Όνειρο, Αποτυχία, Σπίτι - θα παρουσιάσουν και θα εμπνεύσουν ριζοσπαστικές παιδαγωγικές πρακτικές και εναλλακτικά μέσα παραγωγής της γνώσης, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου λεξιλογίου και νέες μορφές διαπραγμάτευσης ανάμεσα σε θεσμικές και αυτό-οργανωμένες κουλτούρες.
Ο ίδιος ο χώρος της Biennale θα γίνει ένα ζωντανό έργο τέχνης, του οποίου κύριος ρόλος θα είναι να δημιουργήσει ένα περιβάλλον που εμπνέει τη μάθηση μέσα από την αλληλεπίδραση της τέχνης, τη λογοτεχνική παραγωγή, την κριτική πρακτική, την εκπαίδευση και τη διαδικασία της φιλοσοφίας. Κάθε χώρος θα αναφέρεται σε μια διαφορετική προσέγγιση σε σχέση με τα προαναφερόμενα θέματα για τη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού περιβάλλοντος έμπνευσης, ενώ ιδιαίτερη θέση θα έχει η παρουσίαση έργων που προϋποθέτουν τη συμμετοχή της τοπικής κοινότητας (π.χ. φοιτητές, συνταξιούχους, έφηβους, παιδιά, κλπ.). Με άλλα λόγια, ο χώρος θα αφορά ένα περιβάλλον που θα περιλαμβάνει άμεσα το κοινό στη διαδικασία της δημιουργίας και της πολιτιστικής παραγωγής.
Θα είναι μια κοινή αναζήτηση για άλλες γλώσσες και άλλες λεπτομέρειες της παραγωγής γνώσης και διάχυσης, μια άσκηση πάνω σε διαφορετικούς ή/και νέους τρόπους για να μπούμε στη λογική της προβληματικής πάνω στην "εκπαίδευση".
Τα μέλη της ομάδας ALA θα στηρίξουν και θα ενισχύσουν τη σχέση ανάμεσα στους αιτούντες και την πόλη των Τιράνων, ώστε να παρουσιαστούν δράσεις και εργαστήρια που πραγματεύονται την πρόσκληση για «εισβολή» στη γνώση.

(ALAgroup, Maria Rosa Sossai (Ρώμη) – επιμέλεια τομέα «Λογοτεχνική δημιουργία»
στη Mediterranea 18)

 

3. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Καλλιτέχνες που ενδιαφέρονται να παρουσιάσουν την υποψηφιότητά τους για συμμετοχή στη Biennale θα πρέπει να μας στείλουν:
Το Έντυπο της Αίτησης, συμπληρωμένο στα αγγλικά και υπογεγραμμένο,
Βιογραφικό Σημείωμα, φάκελο έργων τους και κείμενο, στο οποίο να μας λένε γιατί ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στη Biennale,
Φωτογραφίες, με μέγιστη ανάλυση 5 high-resolution (300 dpi), χωρίς απαιτήσεις πνευματικών δικαιωμάτων,
και να προσθέσουν, για κάθε τομέα Τέχνης, το ακόλουθο υλικό:
Εικαστικές Τέχνες (Visual Art): Πλήρη φάκελο που παρουσιάζει συνάφεια με το έργο, μαζί με φωτογραφίες και χρήσιμες πληροφορίες που θα βοηθήσουν τα μέλη της επιτροπής επιλογής στη διαδικασία αξιολόγησης υποψηφιοτήτων.
Εφαρμοσμένες Τέχνες (Applied Arts): Υποβολή, το ανώτερο, 3 projects, εφαρμογές, ψηφιακές δημιουργίες, σκίτσα ή ιδέες που πραγματεύονται την έννοια Σπίτι» και των στοιχείων που το αποτελούν.
Κινηματογράφος (Film): Αποστολή screener μέσω Vimeo link με κωδικούς επεξεργασίας και τους τρόπους download.
Μουσική (Music): Αποστολή demo mp3 μέσω Wetransfer.
Παραστάσεις (Performance): Εάν πρόκειται για ολοκληρωμένα έργα, ένα video (5 minutes max) μέσω Vimeo ή WeTransfer που θα συνοδεύεται από κατάλογο των συμμετεχόντων καλλιτεχνών.
Για έργα που βρίσκονται στο στάδιο δημιουργίας, φωτογραφικό υλικό από το γύρισμα, κατάλογο των συντελεστών, περίληψη του σεναρίου (εφόσον υπάρχει).
Λογοτεχνική Δημιουργία (Literary Creation): Υποβολή του κειμένου ή περιγραφή του περιεχομένου της πρότασης.

Οι ενδιαφερόμενοι νέοι καλλιτέχνες που διαμένουν νόμιμα στη χώρα και γεννήθηκαν μετά την 1η Ιανουαρίου 1982, θα πρέπει να καταθέσουν τους φακέλους της υποψηφιότητάς τους, ως εξής:
1. Η Γενική Γραμματεία Διά Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς/Διεύθυνση Νέας Γενιάς/Τμήμα Πολιτισμού& Κοινωνικής Συμμετοχής θα δεχτεί τις αιτήσεις των νέων καλλιτεχνών από όλη τη χώρα, για τους τομείς:
Λογοτεχνική Δημιουργία (1 θέση),
Εφαρμοσμένες Τέχνες (1 θέση),
Εικαστικές Τέχνες (1 θέση),
Κινηματογράφος (1 θέση) και
Παραστάσεις (1 θέση)

Οι αιτήσεις για τους παραπάνω τομείς θα υποβληθούν ηλεκτρονικά στη Διεύθυνση Νέας Γενιάς:
E-mail: Biennale18.Home2017@minedu.gov.gr
Τηλέφωνα επικοινωνίας: 210 344 2798 και 210 344 2803
 


2. Ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα δεχτεί τις αιτήσεις των νέων καλλιτεχνών που διαμένουν στα όρια ευθύνης του για τους τομείς:
- Εικαστικές Τέχνες (1 θέση),
- Κινηματογράφος (1 θέση)
- Μουσική (1 θέση, 1-5 καλλιτέχνες)


Οι αιτήσεις για τους παραπάνω τομείς θα υποβληθούν ηλεκτρονικά στη Διεύθυνση Πολιτισμού- Τουρισμού/ Τμήμα Διοργάνωσης Εκδηλώσεων & Φεστιβάλ Δήμου Θεσσαλονίκη:
e-mail: f.kastanopoulou@thessaloniki.gr
Τηλέφωνο επικοινωνίας: 231 331 8203


3. Η Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση του Δήμου Παύλου Μελά «ΙΡΙΣ» θα δεχτεί τις αιτήσεις των νέων καλλιτεχνών που διαμένουν στα όρια ευθύνης του για τον τομέα:
Εφαρμοσμένες Τέχνες (1 θέση)
Οι αιτήσεις των καλλιτεχνών που διαμένουν στα όρια του Δήμου Παύλου Μελά για τη μία από τις δύο θέσεις του τομέα «Εφαρμοσμένες Τέχνες» θα υποβληθούν ηλεκτρονικά στη Δημοτική Κοινωφελή Επιχείρηση Δήμου Παύλου Μελά «ΙΡΙΣ»:
e-mail: info@irispm.gr
Τηλέφωνο επικοινωνίας: 2310 662 944

Στην ηλεκτρονική αποστολή της κάθε αίτησης θα πρέπει να προστίθεται σε κοινοποίηση1 και η ηλεκτρονική διεύθυνση της/του curator για το συγκεκριμένο τομέα στον οποίο εντάσσεται η υποψηφιότητα.

 


ΟΙ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΥΠΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΟΡΦΗ
(στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις που αναφέρονται παραπάνω, μέσω WeTransfer, Dropbox folders κλπ).

Στον ιστότοπο της Διεθνούς Ένωσης BJCEM www.bjcem.org/application μπορείτε να βρείτε αναλυτικά όλες τις πληροφορίες για τους επιμελητές ανά τομέα τέχνης, στοιχεία επικοινωνίας, ηλεκτρονικές διευθύνσεις κλπ.


4. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

Η αξιολόγηση των φακέλων υποψηφιότητας και η επιλογή των καλλιτεχνών που θα συμμετάσχουν στη 18η Biennale θα γίνει από επιτροπή ειδικών που θα συσταθεί με ευθύνη της Γενικής Γραμματείας διά Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς. Για την αξιολόγηση, η επιτροπή θα συνεργαστεί και με τους επιμελητές της Biennale για κάθε τομέα τέχνης. Η απόφαση για την επιλογή των καλλιτεχνών είναι τελική και δεν επιδέχεται ένσταση. Τα κριτήρια της επιλογής τεκμηριώνονται στο πρακτικό της επιτροπής.
Βασικό κριτήριο για την επιλογή είναι η ποιότητα των προτεινόμενων έργων και θα διέπεται από σεβασμό στα βασικά κριτήρια επιλογής που τίθενται στην προκήρυξη.

5. ΑΠΟΔΟΧΗ ΟΡΩΝ

Η κατάθεση της αίτησης δηλώνει αυτόματα και την αποδοχή των όρων αυτής της προκήρυξης και την αποδοχή της αναπαραγωγής φωτογραφιών (κάθε υλικού ή video) σε κάθε υλικό επικοινωνίας και διάχυσης που σχετίζεται με τη 18η Biennale και τους καλλιτέχνες που συμμετέχουν σε αυτή.

6. ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΙΟΡΓΑΝΩΤΩΝ

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα καλύψει το κόστος μετακίνησης των καλλιτεχνών για τη διαδρομή  Θεσσαλονίκη-Τίρανα-Θεσσαλονίκη, καθώς και ενδεχόμενο κόστος μεταφοράς και ασφάλισης των έργων, από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την παράδοσή τους στους διοργανωτές από πλευράς Αλβανίας και την επιστροφή τους στη Θεσσαλονίκη.
Το κόστος διαμονής των καλλιτεχνών στην Αλβανία, από 4 μέχρι και 9 Μαΐου 2017, η διατροφή και εσωτερικές μετακινήσεις, η ασφάλιση των έργων για το διάστημα παραμονής τους στην Αλβανία (από την παράδοσή τους από το Δήμο Θεσσαλονίκης στους διοργανωτές μέχρι την παραλαβή τους από το Δήμο Θεσσαλονίκης, μετά το τέλος της διοργάνωσης,) καλύπτονται από τους διοργανωτές (Υπουργείο Πολιτισμού της Δημοκρατίας της Αλβανίας). Η Αλβανική πλευρά έχει την ευθύνη στησίματος των έργων στους χώρους που συμφωνήθηκαν με τη BJCEM και της συσκευασίας τους για την επιστροφή τους στη Θεσσαλονίκη.
Η κατάθεση της αίτησης και η συμμετοχή είναι δωρεάν.

7. ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ

Οι συμμετέχοντες καλλιτέχνες συμφωνούν στην εκχώρηση προς την BJCEM του δικαιώματος χρήσης και αναπαραγωγής κάθε κατατεθέντος υλικού για λόγους προώθησης και δημοσιοποίησης της διοργάνωσης, για μη κερδοσκοπικούς λόγους.
Η δημοσιοποίηση θα γίνεται κάτω από το λογότυπο της Mediterranea 18 Young Artists Biennale.
Για τυχόν πρόσθετες πληροφορίες ή διευκρινίσεις μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας στα στοιχεία επικοινωνίας που δίνονται παραπάνω ή στην ειδική ηλεκτρονική διεύθυνση της BJCEM: infomediterranea18@gmail.com

ΑΙΤΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

ΘΕΣΕΙΣ (ΤΟΜΕΙΣ ΤΕΧΝΗΣ) ΠΟΥ ΑΝΑΛΟΓΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ